فروش عمده ادویه جات

کلمه “ادویه” از “تنوع” لاتین آمده است که به معنی کالایی خاص و کمیاب است. ادویه ها زمانی به همراه طلا کالایی گرانبها قلمداد می شدند. در زمان مصری ها و سومری ها از ادویه ها برای معالجه بیماری ها و ضد عفونی کننده زخم ها استفاده می کردند و به عنوان هدیه به خدایان می آوردند و برای مومیایی مردگان استفاده می شد. کشورهای دیگر شروع به باز کردن اولین راههای تجاری ادویه در مدیترانه کردند، سپس یونانیان سفرهایی را از شرق به مدیترانه برای حمل آن ها ترتیب دادند و رومی ها اولین کسانی بودند که از آنها در آشپزخانه به عنوان چاشنی استفاده کردند.

خواص ادویه جات

قرن ها است که از ادویه جات در بهبود، پخت و پز، درمان های زیبایی و از بین بردن بوی بد از خانه استفاده می شود. امروزه آن ها برای ما بعنوان مواد افزودنی طبیعی شناخته شده اند که خاصیت طعم دهنده سازی و خوش طعم شدن غذا و همچنین غنی سازی آن با مواد مغذی مفید برای بدن دارند.

نگهداری از ادویه جات

ادویه ها را باید در ظرف های شیشه ای مهر و موم شده و در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید تا از اکسید شدن روغن های موجود در آن ها جلوگیری شود. علاوه بر این، نباید شیشه ها را در قفسه های کنار اجاق گاز قرار دهید زیرا خطر خراب شدن آنها در مدت زمان کوتاه وجود دارد. رنگ و بوی ادویه ها باید بدون تغییر باقی بمانند ، در غیر این صورت این علامت بدتر شدن آنها است. اگر بطور مناسب ذخیره شود ، دانه ها از 2 تا 3 سال و ادویه های خرد شده از 6 تا 12 ماه دوام می آورند.

خرید ادویه جات

خرید ادویه جات کامل ارگانیک توصیه می شود. برای ایجاد کامل عطر و طعم ادویه ها ، آنها را برای مدت چند دقیقه در ماهیتابه خشک سرخ کنید تا رایحه معمولی خود را بدهد. سپس آنها باید خنک شوند و در هاون یا ادویه برقی آسیاب شوند.

ادویه های اساسی

ادویه ها از گیاهان معطر بدست می آیند که قسمتهای مختلف آنها بسته به نوع رایحه بدست آمده مورد استفاده قرار می گیرد: دارچین ، ریشه زنجبیل ، زردچوبه، میخک ، زعفران یا فلفل.

دارچین: دارچین دارای خواص زیادی است. سرشار از پلی فنل است ، می تواند فشار خون را کاهش دهد ، باعث بهبودی پوست و کاهش قند خون شود. در بسیاری از غذاهای آمریکای شمالی و اروپای شمالی یافت می شود. بیشتر اوقات به غذاهای پخته شده اضافه می شود.  بهترین دارچین چوب دارچین است که در مقایسه با دارچین آسیاب شده که پس از چند ماه طعم خود را از دست می دهد ، حدود سه سال ماندگاری دارد. بنابراین ، بهتر است یک چوب خریداری کنید و مستقیماً آن را به مقدار مورد نیاز آسیاب کنید. برای این کار باید چوب دارچین را چند دقیقه در ماهیتابه داغ سرخ کنید تا عطر از آن خارج شود. بعد از خنک شدن می توان آن را با هاون یا آسیاب قهوه آسیاب کرد.

میخک:  میخک جوانه های باز یک درخت همیشه سبز بومی اندونزی است. میخک یک ادویه بسیار رایج است که می تواند در غذاهای شیرین و شور استفاده شود و هم در ترشی جات استفاده شود.

ادویه کاری: ادویه کاری مخلوطی از ادویه جات است که اصلی ترین آن زردچوبه است که به رنگ قرمز است.  برخی از مخلوط ها ممکن است حاوی گشنیز ، فلفل ، زیره ، زنجبیل ، جوز هندی ، دارچین و چیلی باشند. در هند ، هر منطقه و هر خانواده دستورالعمل کاری مخصوص خود را دارد.

جوز هندی: جوز هندی دانه درخت همیشه سبز اندونزی است. این یک چاشنی طعم شیرین است که می تواند برای انواع غذاهابه عنوان مثال در تخم مرغ ، خامه یا کیک و در سس بشامل ، برای طعم دادن به سبزیجات و غذاهای گوشتی استفاده شود.

فلفل قرمز: پاپریکا یک ادویه قرمز است که با خرد کردن فلفل چیلی تهیه می شود. این خواص مفید بسیاری برای بدن دارد ، باعث تحریک دستگاه گوارش و هضم غذا را تسهیل می کند ، سیستم گردش خون را تقویت می کند و دارای خواص ضد باکتری است. این ماده حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی است. پاپریکا عطر و طعم ظریفی دارد و در سه طعم شیرین ، دودی و تند در بازار یافت می شود. باید سریع مصرف شود زیرا تمایل به تغییر رنگ و طعم دارد.

فلفل: فلفل یکی از رایج ترین ادویه ها در آشپزی است. یکی از مهمترین ویژگی های فلفل این است که وقتی با برخی مواد مغذی ترکیب شود ، می تواند جذب را به حداکثر برساند. فلفل انواع مختلفی دارد: سبز (طعم تازه و شیرینی دارد و برای سالادها و خورشت ها استفاده می شود) ، سفید (به صورت پودر فروخته می شود و در بسیاری از غذاها قابل استفاده است) و قرمز (کمتر رایج است و تازه به فروش می رسد).

فلفل تند: فلفل قرمز غنی از ویتامین و آنتی اکسیدان ، میوه گیاه یک ساله گیاه فلفل دلمه ای است.  سرشار از ویتامین C است و خواص بسیاری دارد: گردش خون و اکسیژن رسانی خون را بهبود می بخشد ، از قلب محافظت می کند ، خاصیت ضد التهابی دارد و دردهای روماتیسمی را تسکین می دهد. بیش از سه هزار نوع فلفل چیلی وجود دارد و برای اندازه گیری درجه ادویه استفاده می شود.

قیمت روز ادویه جات

خرید ادویه جات

فروش عمده ادویه جات در اصفهان

فروش عمده ادویه

فروش ادویه فله